Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2018 20:24 - Поучителна причта за трите сита...
Автор: havefun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2429 Коментари: 2 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  "Сократ бил един от най-големите мъдреци на Древна Гърция. Веднъж един човек отишъл при великия философ и му казал:
- Знаеш ли какво научих току-що за един твой приятел!
- Чакай малко – спрял го Сократ. – Преди да ми разкажеш, иска ми се да направя проверката с трите сита.
- Трите сита ли? – зачудил се човекът.
- Ами да – казал Сократ. – Преди да разказваш разни неща зад гърба на другите, хубаво е да отделиш малко време, за да помислиш какво точно се готвиш да кажеш. Това наричам „проверка с трите сита”. Първо е ситото на Истината. Проверил ли си дали това, което искаш да ми кажеш, е вярно?
- Не, просто чух другите да говорят...
- Добре. Значи не знаеш дали е вярно. Дай сега да пробваме с второто сито, то е ситото на Добротата. Това, което ще ми разкажеш за приятеля ми, нещо хубаво ли е?
- Ами не, напротив!
- Значи – продължил Сократ – искаш да ми разкажеш лоши неща за мой приятел, без дори да знаеш дали са верни. Но може би все пак ще успееш да минеш успешно проверката, защото остава последното сито – на Ползата. Ще ми бъде ли от полза да ми разкажеш това, което си научил за приятеля ми?
- Хм... Всъщност – не особено.
- Тогава – заключил Сократ- ако това, което имаш да ми казваш, не е нито вярно, нито хубаво, нито полезно, защо въобще ще ми го казваш?....." 
И до тук с притчата... Интелигентните хора не се занимават с клюки. През всичките години не срещнах интелигентен човек, който да се занимава с интриги и да злослови другите! В усилията да живеят с клюките и живота на другите, някои хора забравят за собствения си живот...



Гласувай:
16



1. borika3 - Така се прави, но колко го правим
23.02.2018 21:44
Без да се правя на праведна и на мен ми е забавно да научвам клюки. Работата ми е такава, че обикновено свивам сърмите на всеки, който иска да ми ги сподели.
После някой съвсем приятелски и на шега пак ми ги снася...
Много път имаме да извървим до мъдростта. Поне аз.
цитирай
2. missana - Може би все пак е добре да знаем какво злословят за приятелите ни,
23.02.2018 21:44
за да ги предупредим навреме. Защото народът казва: "Предупреден - половин спасен!".

На това му викам четвъртото сито!

Поздрави за добрата притча!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3519482
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832