Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2020 19:45 - Притча: Изречението, с което ще постигнем душевен мир
Автор: havefun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 369 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image Снимка: Weheartit

Понякога имаме склоността да се палим бързо, да бъдем агресивни, да обвиняваме всички около нас за собствените ни несполуки. Точно в такива моменти трябва да прочетем тази притча и след това да си спомняме за нея:

***

Учителят разказвал:

Когато бях млад, ми харесваше да плавам с лодка. Имах малка лодка, сам се носех в нея в езерото и можех да оставам там в продължение на часове.

Един ден седях със затворени очи и медитирах. Красивата нощ се превърна във вълшебно утро.

 

image Снимка: Weheartit

 

Изведнъж някаква лодка удари моята. Бях ядосан! Отворих очи и се канех да наругая този, който ме обезпокои, но видях, че лодката е празна. Нямаше върху когo да излея гнева си. Какво можех да направя? Нямах друг избор, освен отново да затворя очи и да намеря вътрешния си покой.

С изгрева стигнах до центъра вътре в себе си. Празната лодка стана мой учител. Оттогава, ако някой се опитваше да ме обиди, аз просто си казвах:

- И тази лодка също е празна.




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3522947
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832