Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2007 18:08 - Плащаш мобилен международен разговор (или дори роуминг), получаваш VoIP за същите пари!
Автор: thomas Категория: Технологии   
Прочетен: 11639 Коментари: 13 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Мобилните оператори са богати фирми. Не само у нас. А както казват, богатите не са станали богати, защото много са плащали, а защото много са ИМ плащали на тях. Напоследък и друго казват: че това да порастеш не става само с ядене - трябва и акъл! Е, акъл определено не им липсва. Доста хитро са го измислили това, което искам да ви разкажа... Въпросът е само ЧЕСТНО ли е. Няма смисъл да го крия - рано или късно ще ми се наложи да го кажа: става дума за МТел, на които иначе признавам, че се възхищавам за почти всичко. Ако някой ще коментира, че "ми много ясно, че ще е така, като се занимаваш с тия гадняри", ще му отговоря, че другите със сигурност стават далеч по-малко и имам немалко доказателства по въпроса.

Преди малко повече от 2 седмици ми предстоеше пътуване до Тайланд. В рамките на подготовката за пътуването трябваше да сверя и малко телефонни номера с тамошни хора и да си ги въведа в апарата. Разменихме си ги в разговор онлайн и дойде време да ги пробваме. Звъннаха ми, за да видя отсрещния номер и да го запиша. Странно, но точно в този момент ми позвъня някой от български мобилен номер и почти веднага прекъсна. От Тайланд пък ми казаха, че им е дало свободно и са затворили, но решихме, че някак си са звъннали на грешен номер. Сверихме номера ми, звъннаха пак. Странно, но пак получих обаждане от България, този път от ДРУГ български мобилен номер. Нямаше как да се случи такова съвпадение два пъти подред. Но опитахме и трети път. Трети български мобилен номер. Всичките на МТел. Накрая вдигнах и опитахме да говорим, но се чуваше отвратително - тихо, глухо и далечно.

Вече започна да ми се изгражда една теория в главата: че тайландският оператор DTAC хитрува и когато има обаждания към България, вместо да ги прехвърля по нормалното за мобилните оператори директно комуникационно трасе, си пренасочва разговорите в зависимост от префикса като VoIP пакети през интернет до устройство с мобилен номер в България, от което вече ме избира. "Гадни, евтини, източни хитреци", помислих си аз закачливо. Попитах на *88 дали теорията ми им се струва правдоподобна и те казаха "Да, господине, прав сте. Точно така правят вече някои оператори".

Реших да видя и как стоят нещата, ако звъня аз от МТел в България на DTAC в Тайланд. Същата история. Хората отсреща получаваха обаждане от местен номер, само че не мобилен, ами стационарен в Банкок - явно това пък е било най-евтиното решение, което са измислили "нашите хитреци" в отговор. Качеството? Малко по-добро, но също далеч от това, което бих искал да имам, когато плащам истински тарифи за международни разговори, и то през мобилен телефон!

Кои са лошите страни на това хитруване

1. Не знам кой ме търси / отсреща не знаят, че ги търся аз
2. Говоря с доста по-лошо качество, отколкото позволява технологията
3. Плащам като за нормални разговори, а получавам евтини
4. Няма нормален билинг (отчитане и оценяване на дължината на разговора). Два-три непроведени разговора (само отсреща е дало свободно) бяха отчетени като ПРОВЕДЕНИ. Причината? Системата няма как да прецени дали отсрещния абонат е вдигнал. Тя разбира само кога се е свързала с локалния мобилен телефон, който ще ме избере.

Дотук изобщо не ставаше дума за това какво ще бъде в роуминг.

Принципно и там остават същите проблеми, но има и още:

5. Не знаеш дали да вдигнеш или не в зависимост от това кой те търси (а вдигането на някой, дето не ти е изтрябвал особено, струва поне 3-4 лева).
6. Когато пропуснеш позвъняване, не знаеш на кого да го върнеш, защото не ти се е показал верният номер.

Гадничко, нали? Особено като се има предвид какви умопомрачителни пари струва роумингът с Тайланд! Над 3 лева на минута за входящи разговори и май беше дори около 7 лева на минута за изходящи. Слава богу, поне при SMS-и се показва номерът на изпращача - иначе и тази услуга щеше да стане неизползваема, особено като се има предвид, че и тя струва над левче за съобщение!

Е? Какво мислите? Има ли как да ги убедим, че не са прави и че не бива да правят така?



Гласувай:
0



1. анонимен - mnogo tzenna informatziya
24.04.2007 18:35
vednaga shte ya razprostranya po sveta i u nas!

naistina e gotino..
te svalyat ravnishteto na comminicatziite,koeto drug e vdignal zastrashitelno napred.

no puk nie imame pravo na tyahnoto zanijavane ,da otgovorim sus vseobshta upotreba na sushtite communicatzii za da se predpazim ot sushtite comminicatzionni uslugi,kogato ni vzemat za elemnt ot communicativnata veriga,koyo obache te predpolagat,che ne bi mogul da commiunikira sus sebe si i s porrtfeila si!

chudesen text!
цитирай
2. tonitochev - Има
24.04.2007 18:35
Просто ги "уволняваш".Тоест не им ползваш услугите повече.Като преди това можеш да си направиш кефа да им поискаш обяснение и да им дигнеш едно скандалче,ей така за собствен кеф.Като почнат да губят клиенти,сами ще търчат след тебе.
цитирай
3. thomas - Не знам какви мащаби има явлението...
24.04.2007 18:43
Беше ми се случило един път в края на януари в Германия. Ходя си по улицата във Висбаден и ми звъни български МТелски номер. Казвам "ало", но ми говорят на английски - оказва се, че ми звънят от немския сайт за резервации, за да ми искат някакво уточнение за някаква резервация на мои познати, която бях направил.

Тогава си казах "я колко са хитри тия от сайта за резервации - взели са си български мобилен номер, за да звънят на българските си клиентии и сигурно го ползват през интернет (пак качеството беше гадничко). Но тогава не ми и хрумна, че това може да го прави самият ОПЕРАТОР. Реших, че непременно са самите клиенти. Ама не.

Сега всичко е много по-логично.

@tonitochev

Специално заради такива съвети като твоя написах, че харесвам МТел и че имам доста наблюдения за това как услугите в роуминг на останалите са доста по-съмнителни ако не точно в този аспект, то в по-важни от него ;-)
цитирай
4. анонимен - Не са само М-Тел
27.04.2007 10:13
Със сигурност един от най-големите оператори във Великобритания- 3 ползва същите методи, но до колкото съм забелязал само за М-тел. Извода който си правя е, че М-Тел са решили да поспестят някой лев. Е че от както са Водафон вдигнаха цените на роуминга 2-3 пъти е друг въпрос.
цитирай
5. анонимен - Да умрат мтел
27.04.2007 14:48
Да умрат мтел
цитирай
6. анонимен - Навсякъде е така
27.04.2007 15:50
Френският Оранж същото нещо прави. Но не мисля, че това не оказва ефект върху цените - просто по този начин операторите могат да си позволят по-атрактивни пакети от услуги (като например обажданията от и към целия ЕС са на една цена като си на роуминг)
цитирай
7. анонимен - ima i drugo reshenie
30.04.2007 12:36
А то е в инвестирането в телефон с операционна системар която ти позволява да ползваш програми от рода на Skypa.Може да си говориш с който поискаш от която и да точка на светалРазбира си идва и момента на плащането а то е:12euro/c. min.В държавите които са в промоционален пакет.Но аз специално ползвам VoipStunt-единствения недостатък е,че трябва да имате кредитна карта за да си заредите валчер.
цитирай
8. анонимен - проблема е в обслужващия оператор
02.05.2007 15:24
Мтел не толерират VOIP ( Общи условия, http://mtel.bg/mobiltel/about/gen_conditions.php , точка 35а.1 ) .
Ако имате подобни случаи - звънете на *88 .

цитирай
9. thomas - за т. 35а1
02.05.2007 20:15
От тази точка виждам, че МТел не толерират това други лица, различни от тях, да печелят от прехвърляне на трафик през тяхната мрежа. В това, което аз описвам, не виждам нищо подобно. Виждам как ТЕ прехвърлят свой трафик през интернет и после звънят локално при другия оператор. Както и другият оператор прави с тях.

Друга идея?

За звъненето на *88 - звънях още когато установих какво правят. Казаха ми "ами да, господине, възможно е" по въпроса, че тайландците правят така. По въпроса, че и те самите го правят, нищо не са ми казали, но не очаквам да чуя посипване на глави с пепел...
цитирай
10. анонимен - da be da
03.05.2007 19:52
М-тел не толерира Voip..???!! Тогава продължавйте да се жалвате и да мрънкате колко скъпо или лош бил сигнала но обажданията от и до BG. Пък аз ще продължавам този вид комуникации.Един sms ми се таксува 0.02euro/с.А обажданията зависи до къде и от къде варират то 0.00euro/с. до 0.21euro/с. А да щях да забравя - винаги знаеш кой те търси.... .
aide bye i derzaite
цитирай
11. анонимен - и БТК, мамка им.
15.05.2007 20:02
И те го правят този номер, даже и с междуградските.
цитирай
12. vmitkov - Много интересно
19.07.2007 18:54
по какъв друг начин ще прехвърлите информация (текст, говор, видео) от една страна/държава към друга в ерата на Интернет, ако не именно през Интернет? Да не искате някой да наема някакви специални канали - оптика или сателит? Ами нали и по тях ще върви протокола TCP/IP, именно защото е универсален и най-често използван?

Или може би аз греша нещо?
цитирай
13. thomas - Като си прехвърлям разговорите през интернет
20.07.2007 00:31
Плащам между нищо и 1.7 евроцента на минута (Скайп или Скайпаут), евентуално към мобилни стига до 21.5 евроцента на минута. Това изобщо не е най-евтиното решение, но дава много високо качество на разговора.

Когато съм в роуминг, плащам над лев на минута, и то в Европа, а в останалия свят - 6-7 лева на минута. За тези пари искам нещо, което да ми дава качествен звук И правилно показване на идентификацията на повикващия.

Впрочем точно се връщам от поредните 2 места, в които някои оператори правят описания по-горе номер: в Бостън ми се обадиха хора с американски мобилен телефон, а ми се изписваше МТел-ски GSM, а вчера в Мюнхен беше вече върха - обади ми се една позната от България, но ми се изписа американски номер: явно се обаждат от някоя ултраевтина американска услуга, която има почти безплатни тарифи към дестинации като Германия.

Ако има някакво оправдание за ужасните роуминг тарифи, то е ТОЧНО В ТОВА, че операторите заделят ресурси за постоянни скъпи връзки помежду си. Щом обаче ще ми ползват интернет, искам да плащам цени като за интернет. Или нека го кажа по-иначе... Ако намерят как хем да ползват интернет, хем аз да си получавам пълноценната услуга (високо качество на звука и най-вече проклетото Caller ID, което е толкова важно точно когато си в чужбина и когато не ти е все тая дали те търси някой важен или някой заблуден, защото проверката на този факт ще ти струва 7 лева), нека си ме дерат с ужасните тарифи. Поне докато някой друг не намери начин да ми предложи нещо драстично по-изгодно и сходно като удобство решение.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2155943
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031