Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2014 23:30 - Малкият принц – 15 незабравими цитата
Автор: havefun Категория: Други   
Прочетен: 1890 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Казват, че човек трябва да прочете „Малкият принц“ от Антоан дьо Сент-Екзюпери най-малко три пъти в живота си. Първият прочит на философската приказка трябва да стане още преди да сме навършили 10 години и загубили детското в себе си. Второто припомняне на вълшебния разказ за Малкия принц трябва да стане между 20 и 30 годишнината ни – период, в които вече сме големи, но все още търсим мястото в живота. И третата заължителна среща с незабравимите герои на Екзюпери трябва да се случи след като сме преминали половин вековната възрастова граница - тогава имаме богат опит, но по пътя сме забравил за онези малки нещата, които ни правят истински щастливи.

HighViewArt подбра своите любими цитати от „Малкият принц“:

1. „ - Ето моята тайна. Много е проста: истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите.“

2. „ - Ако искам да видя пеперуди, трябва да изтърпя две-три гъсеници.“

3. „ - Знам една планета с един червендалест господин. Той никога не е помирисвал цвете. Никога не е поглеждал звезда. Никога не е обичал никого. Никога не е правил друго, освен сметки. Цял ден повтаря като теб: "Аз съм сериозен човек! Аз съм сериозен човек!", и се надува от гордост. Но това не е човек, а гъба!“

4. „ - Какво значи „да опитомиш“?... ... ако ме опитомиш, ние ще изпитваме необходимост един от друг. За мен ти ще бъдеш единствен на света. За теб аз ще бъда единствена на света... ...в живота ми ще грейне слънце, погледни! Виждаш ли житните ниви ей там? Житните ниви не ми напомнят нищо. И това е тъжно! Но твоята коса е с цвят на злато. И когато ме опитомиш, ще бъде прекрасно! Житото, което е златисто, ще ми напомня за теб. И ще обичам шума на вятъра в житата.“

5. „Когато на теб пръв ти хрумне някоя идея, ти взимаш патент за нея и тя е твоя. Аз притежавам звездите, защото никой преди мен не се е сетил да ги притежава.“

6. „ - Къде са хората? ... ...- Хората ли? Видях ги преди години. Но човек никога не знае къде да ги открие. Вятърът ги носи. Нямат корени и това им пречи много.“

7. „Много по-мъчно е да съдиш сам себе си, отколкото да съдиш другите. Ако можеш да съдиш себе си правилно, значи ти си истински мъдрец.“

8. „ - Никога не ни харесва там, където сме - каза стрелочникът.“

9. „ - Пустинята е хубава - каза малкият принц, - защото крие някъде кладенец...“

10. „Ти ставаш отговорен завинаги за това, което си опитомил.“

11. „Този човек - би бил презиран от всички други... ... Ала той единствен не ми изглежда смешен. Може би защото се занимава с друго, а не със себе си.“

12. „ - Трябва да бъдеш много търпелив. Ще те гледам с крайчеца на окото и ти няма да казваш нищо. Езикът е извор на недоразумения.“

13. „ - Хората имат различни звезди. За тези, които пътуват, звездите са водачи. За други са само малки светлинки.“

14. „ - Хората – каза малкият принц – се пъхат в бързите влакове, но вече не знаят какво търсят. И затова започват да се движат, но се въртят в кръг...“

15. „Цветята са слаби. Наивни са. И се пазят, както могат. Мислят се за страшни с техните бодли.“

image




Гласувай:
5



1. starsss - ....
06.10.2014 00:00
mn pou4itelno :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3522993
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832