Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
23.02.2021 09:09 - Любима неземна
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 2285 Коментари: 5 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Онзи трепет по мен ще запомня завинаги, скитнико.
Ти докосна душата ми с Божия обич и радост.
И когато отварям криле, в необята да литна,
ще съм малка светулка, подпалила твоята клада. 

Ще се ронят листата ми в твоите летни агонии,
в светлината на залеза, къпали морски въздишки.
Ще ми галиш косите, за мен сетна дума отронил,
пренаписал с любов, на живота си тънките книжки. 

Ще се връщаш през танца на птиците в моите пролети.
Ще нанизваш гердани от перлени съ́лзи в поеми.
Ще запомня през ласки лирични и радост, и горест.
И за теб ще остана во веки любима неземна.





Гласувай:
36



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Дела,
23.02.2021 09:59
прекрасно е. Отнесе ме нанякъде в нирвана.
цитирай
2. wonder - Дела, прекрасно е. Отнесе ме нан...
23.02.2021 15:53
rosiela написа:
Дела,
прекрасно е. Отнесе ме нанякъде в нирвана.


Любовта е най-великата нирвана. ;)))
цитирай
3. krumbelosvet - -
24.02.2021 06:17
Колко ли пъти се случва човеку тая нирвана? Дали не като на сьомгите? Само че не умира след Нея. А я помни. А някой пише стихове. Що ли Сократ нищо не е написал? Да не е бил неграмотен? Хубав ден.
цитирай
4. wonder - Колко ли пъти се случва човеку тая ...
24.02.2021 10:25
krumbelosvet написа:
Колко ли пъти се случва човеку тая нирвана? Дали не като на сьомгите? Само че не умира след Нея. А я помни. А някой пише стихове. Що ли Сократ нищо не е написал? Да не е бил неграмотен? Хубав ден.


Сократ се ражда когато умира Буда. Единият е философ, а другият - Духовен учител. Единият работи с ума, а другият с душата. Единият дава познание за личността, другия - за Духа. Единият постига познание, а другият - просветление.
Различност, която е различима и до днес. :)))
Като споменаваш сьомгата, която умира като хвърля хайвера си, установявам прилика - мнението и на двамата относно смъртта е еднакво - тя е Портал и от нея не бива да се страхуваме.
Има и други съвпадения докато стигнем до моралното щастие на единия и нирваната на другия. Моралът е свързващото звено.
Сократ е изначално известен с това, че прибавя във философията Морала към Природата. А Буда е Силата на етиката, т.е. морала, като въздържание от вредни дела.
Това е страхотна тема, но многопластова и многолистна за обговаряне. :)))
цитирай
5. krumbelosvet - Много съм назад във философията.
24.02.2021 22:37
А с Буда - още повече. Фащам само едрите щрихи. Тук научих нещичко. Благодаря.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15159724
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194004
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031