Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2019 10:33 - Притча за празната лодка
Автор: havefun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 335 Коментари: 0 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Един дзен учител разказвал: „Когато бях млад, обичах да плувам с лодка. Имах малка лодка и в самота плавах по езерото. Можех с часове да стоя там.

Веднъж седях със затворени очи и медитирах. Беше прекрасна нощ. Някаква лодка плуваше по течението и се удари в моята. В мен се надигна гняв. Отворих очи и се канех да наругая обезпокоилия ме човек, но видях, че лодката е пуста. 

Нямаше към кого да насоча гнева си. Нищо друго не ми оставаше освен да затворя очи и да започна да се вглеждам в гнева си. В момента, в който го видях, направих първата крачка по Пътя си. В тази тиха нощ се приближих до своя вътрешен център.

Празната лодка стана моят учител. Оттогава ако някой се опитваше да ме обиди и в мен се надигаше гняв, аз се смеех и си казвах:

-    Тази лодка също е празна.

Затварях очи и се отправях навътре в себе си.




Гласувай:
8



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3523006
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832